Ребранд на телевизионния канал bTV Story

Ежедневно бягство в света на вълнуващите истории

 
Анализ на марката и потребителите + Бранд стратегия + Нейминг + Комуникация на бранда + Бранд глас + Визуална идентичност + Моушън брандинг

Индустрия:

Медии

Година:

2023

Информация за проекта
bTV Lady се нуждаеше от препозициониране, съответно и от ребрандиране. В продължение на години каналът е бил насочен към нежната аудитория чрез своя женствен облик и комуникация. Целта на bTV бе да разшири зрителите си и да привлече към канала цялото семейство, включително и мъжката аудитория. За да постигнат това се нуждаеха от ново име, визия и кампания, която да заяви ясно новата посока

Бранд стратегия

Изчерпателният анализ на аудиторията на bTV Lady разкри ключови предизвикателства: каналът се възприемаше предимно като дестинация за по-възрастни жени, с ясно изразено съотношение 90/10. Това не беше изненадващо, предвид розовата цветова гама и слогана „Повече за нея“. Тези фактори, заедно с липсата на лоялност към конкретни телевизионни слотове, доведоха до решението за цялостен ребранд. Целта бе да се създаде по-разпознаваем и ангажиращ бранд, който да привлича по-широка аудитория – семейства, мъже и по-млади зрители. Опаковката и съдържанието трябваше да вървят ръка за ръка и да представят канала като „дом за семейни истории“.

Painpoints (1)

В дългосрочен план имахме две цели: да привлечем нови зрители и да затвърдим връзката си с настоящата аудитория чрез обновена визия и послания. Започнахме със задълбочено проучване на сегашните зрители на bTV Lady. След това анализирахме какви са навиците, нуждите и очакванията на различните целеви групи. Накрая открихме основните предизвикателства, които трябва да решим в комуникационната си стратегия. 

Определихме семействата като основна целева група. Второстепенната аудитория включваше несемейни мъже и жени на възраст между 35 и 40 години, както и младежи между 18 и 34 години. Проучването разкри, че зрителите на подобни канали търсят бягство от ежедневието. Те предпочитат смесица от драма, тръпка и понякога комфорт. 

Целта на новия бранд беше да се свърже с аудиторията, като набляга на ценности като семейство, общност и развлечения. Освен това, трябваше да предизвика усещане за вълнение чрез разнообразно съдържание.

Нейминг

Разказването на истории е неразделна част от човешката природа и съществува от векове. То е мощен инструмент за споделяне на опит и идеи – точно както и самият канал, чиято цел е да направи ежедневието по-вълнуващо и да свърже зрителите чрез завладяващи разкази.

Така се роди новото име - bTV Story. То отговаря на всички критерии: беше запомнящо се, кратко и разбираемо. А таглайнът e в синхрон със стратегическото позициониране и послания: "Емоции за споделяне”.

Визуална идентичност

Програмата на канала предлага различни телевизионни сериали, които разказват истории от цял свят. Също както сценаристите създават истории, вдъхновени от различни преживявания, които се преплитат и представят различни гледни точки, така и ние трябваше да отразим тази сложност по уникален начин във визуалната идентичност.

Логото трябваше да балансира със символа на медийната група, но и да се откроява сред останалите канали. При създаването му изследвахме концепцията за сегментиране и гледна точка - това ни даде основа за визуализациите на канала. Различните фрагменти създават по-големия разказ.

Таглайнът "Емоции за споделяне” говори за нашите чувства и показва как връзките влияят върху тях. Избрахме ярко оранжево и наситено синьо, защото те обхващат два противоположни полюса от пълния спектър на цветовете. Така както всеки цвят има различни нюанси, така и емоциите могат да бъдат разнообразни и многопластови. За да засилим това усещане, създадохме система от сложни градиенти, които плавно смесват тези два цвята.

Избрахме изчистения и компактен Apparat от Lettersoup като наш основен шрифт. Той има българска кирилица и поддържа тясна композиция.

Logo_intro

Моушън брандинг

Искахме визуален език, който потапя зрителите в различни истории. Наслоихме основните компоненти стъпка по стъпка: грида, цветовете и типографията. Това създаде плавна основа за фото и видео съдържанието. Разработихме и анимирахме 3D стъклени призми - те дават усещане за различни перспективи, подсилвайки многопластовото усещане. 

Крайният резултат беше динамичен визуален подход, който придава дълбочина и разнообразие, присъщи на драматичните телевизионни сериали. 

“Само месец след дебюта си, bTV Story – най-новият канал в портфолиото на bTV Media Group – постигна изключителен успех и задмина конкурентите в своята ниша.”

Галина Джорева
Мениджър комуникации bTV Media Group

Лансиране и комуникация

Каналът трябваше да създаде усещане за общност и споделени преживявания сред зрителите. Топлата и приятелска комуникация изгради по-лична връзка с тях. След като привлякохме вниманието им, разнообразните предавания и заплетените сюжети ги накараха да се връщат за още. Този тон добре подкрепи основното послание, което целеше да разбере и забавлява зрителите.

С лансирането на кампанията представихме новата идентичност на бранда и се свързахме по-тясно с аудиторията. Приканихме зрителите да споделят своите мисли за любими предавания и така създадохме двупосочна комуникация. Мотото ни ги окуражи да станат част от разговора.

BTV_Anketa_Updated
Posters_wall_01
Billboard_horizontal_large
Merch_3

Резултат

Усилията ни по ребранда, включващ нова стратегия, визуална идентичност и пилотна кампания, постигна впечатляващи резултати. Каналът разшири значително аудиторията си, увеличи пазарния дял и привлече повече мъже. Този успех демонстрира как ефективното ребрандиране може да съживи марка и да стимулира растеж.

Impact

Екип:

Naming: FourPlus Studio
Creative Direction: Павел Павлов / Ивайло Недков
Brand Strategy: Десислава Герасимова
Graphic Design: Ивайло Недков / Цветислава Колева
Animation: Павел Павлов / Нани Гавадинова / Жельо Димитров
Client Service: Вера Шварц / Венелина Митева
Sound Designer / Composer: Даниел Иванов

BTV Media Group екип /
Creative Director:
Валентин Илиев
Director Marketing and Corporate Communications: Жанета Дядовска
Senior Brand Manager: Виктория Бързанова