Fortelier

Преобразяваме търговията с изкуство – повече възможности за творците и купувачите.


 
Brand Strategy + Naming + Visual Identity + Animation

Индустрия:

Култура и изкуство

Година:

2020

Информация за проекта
“Художник къща не храни“ е стара пословица, която се споменава и до днес. Но какво означава тя в съвременния свят?
Fortelier откри, че много от съвременните артисти, особено в България, изпитват затруднения да създават и поддържат своите онлайн профили. Докато други просто нямат времето или експертизата да погледнат на своето изкуство като продукт. 
 
И в двата случая тези препятствия директно влияят на растежа им.
 

Стратегическо позициониране

Повечето конкуренти на Fortelier на местния пазар са галерии и онлайн платформи, които се фокусират върху собствената си репутация и големите имена на купувачите. Затова решихме да позиционираме Fortelier като платформа, в чийто център са артистите. Фокусът й е върху създаването на по-безопасна среда за артистите чрез прозрачност и грижа за бизнес и маркетинговата страна, както и насърчаването на по-дълбока връзка между артист и купувач, вместо обичайната схема артист-галерия-купувач.

Artboard-1

Нейминг

Името трябва да звучи ясно, да внушава доверие и грижа. Искахме да избягаме от стандартните имена, които включват думи като „изкуство“, „галерия“. Или пък да я кръстим на нейните създатели.

Фокусът ни беше насочен към артистите, затова избрахме името Fortelier. Смес от думите „Forte“, което означава талант, както и сила, и „Atelier“ – което представя тяхното работно пространство. Решението да използваме измислена дума допълнително подчертаваше усилието, което Fortelier залага в своята мисия.

naming-4-1

“Много ни хареса, как студиото ни потопи във всички етапи на творческия процес. Работихме заедно и беше изключително ценно да чуем мненията на всеки един по различни въпроси и да стигнем до правилните решения.”

Яна Въчкова
Мениджър, Fortelier

sketches

Визуална идентичност

Голяма част от дизайнерските решения бяха основани на идеята, че Fortelier е сцената, на която артистите ще блеснат. 

Създадохме персонализирано лого, базирано на шрифта Berlingske Bold Stencil Serif. Типографията придава на бранда солидно, изискано и майсторско излъчване. Искахме монограм, който улавя силата на артистичната добродетел – тяхното „форте“. Взехме основната им буква „F“ и превърнахме хоризонталния ѝ щрих в звезда. Крайният резултат e добре балансиран монограм, който хармонично се съчетава с логотипа.

За визуалния език разработихме колекция от звезди, произлизащи от монограма на бранда, за да добавим нов слой към дизайнерската система. Това ни позволи да представяме артистите по гъвкав, но последователен начин.

logo-test02
business-cards-03

Графична система

Системата е отворена и може допълнително да се развива с нови интерпретации на емблематичния звезден символ, за да отразява разрастващата се колекция от артисти. Графичните интерпретации на звездите могат да служат като рамка или основа за произведенията на изкуството, в зависимост от спецификата на всеки елемент.

wrap
totebag
typography-slide

Реализация

Fortelier използва монохромна гама в своите брандирани материали, за да запази фокуса върху артистите и техните произведения. Всеки елемент е проектиран така, че да не конкурира, а да допълва изкуството, като изгражда хармонична среда около неговите цветове и стил.

card
stationary

Екип:

Creative Direction: Ивайло Недков
Graphic Design: Ивайло Недков / Цветислава Колева
Client Service: Вера Шварц
Brand Strategy: Десислава Герасимова
Naming: Студио FourPlus
Video Production: handplayed
Animation: Алекс Желязков / Жельо Димитров / Весела Карапетрова 


Специални благодарности на Криста Радоева за полезната обратна връзка по типографията.